Första kursdagen

Nu under höstlovet (måndag till fredag) så håller jag och Johanna i en prova på kurs på riksten där jag brukade träna innan jag flytta till forshaga. Och såhär efter första dagen har jag lärt mig att 3 timmar är en väldigt lång tid att ha en kurs, hundarna och människorna blir trötta. Idag höll vi på med freestyle och agility och det gick bra, jag höll väl mest i agilitydelen eftersom freestyle inte riktigt är min grej. Väldigt duktiga deltagare dock så är det jobbigt och svårt att gå vidare när hundarna inte kan vara lösa (vilket många inte kan). Imorgon så är det dags för nosaktivering vi får hoppas att det går bra. Jag och Johanna hade lite delade meningar om spåret bara, hon tycker att man ska lägga ut apporter direkt i första spåret men jag tycker väl att man börjar med sånt när hunden vet att den ska spåra... Aja det löser sig nog, det får ju till sist vara upp till matten att bestämma.

För övrigt så åker jag förmodligen tillbaka till forshaga på fredag, egentligen skulle jag vilja åka nu vill inte vara kvar här men man måste ju ha kursen klart först...

Kommentarer
Postat av: Sofie Kans

Men varför vill du inte vara kvar hemma? :/

2008-10-28 @ 19:22:00
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0