Skolmästerskapen

Så var det dags för den sista skolmästerskapen... Jag och Madde har legat i hårdträning och det visade sig inte vara super bra för Tindra, hon var super seg i huvudet och tyckte att det var halvkul att lyssna. Först var det agilityklassen och allt gick faktiskt riktigt bra fram tills slalom, hon går super fint men med 4 portar kvar så går hon bara ur. Jag försökte få in henne igen men hon gick ur igen. Så jag tog tillbaka henne och tog om slalom och hon gick lika fint igen fast hon gick ur med 4 portar kvar... Jag fick trycka in henne i de sista portarna och sen kunde vi köra vidare. Jag var inte riktigt med nu eftersom jag var irriterad på Tindra som gick ur bara för hon kände för det. Så jag skickade henne på fel hinder och där blev det en disk.

Inför hopploppet så hade jag låga förväntningar, att hon skulle ta slalom var inte så troligt. Men så fel jag hade, visst jag kan inte påstå att det var något av våra bästa lopp men hon tog hela slalom och vi gick nolla! Mycket tur körde vi på men lite skicklighet hade vi allt också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0