Det blir aldrig som man tänkt sig

Igår så gjorde Maria valptest på de två små valparna i H-kullen, av alla Lancashire Heeler som hon har fött upp så har hon bara en gång haft en valp som har haft ett lika dåligt testresultat som "min" lilla kille... Det som var posetivt var att han hade stor mat- och kamplust. Annars så var han ljudkänsligt och mesigt... Så jag och Maria pratade och kom fram till att han får vara kvar hos henne ett litet tag, han ska veterinärbesiktigas och göra om valptestet nästa vecka så vi får hålla tummarna för att det blir bättre då så det bara var något tillfälligt... Annars blir det till att vänta på att en passande valp kommer i någon annan kull.

Jag fattar inte hur en så lovande valp med sånna bra föräldrar och släkt helt plötsligt kan totalvända och bli en rädd mes... Hoppas verkligen att det bara var något tillfälligt som går över...



Kommentarer
Postat av: Sofie

Jätte tråkigt Amanda :/ Men Lena (min uppfödare alltså) sa att dem ändrar sig jätte mycket, ena dagen kan dom vara på ett sätt - kanske rädd och osäker och nästa på ett helt annat - tuffa på först av alla och våga sig på nya saker, så släpp inte hoppet ännu! Det kan ju faktiskt ha varit något speciellt just den dagen eller så! Hoppas på det så du får hem en riktigt stjärna!!

2009-11-19 @ 19:20:12
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Sofie

ja det är bra - hoppet är det sista som överger en! Eller, hur är det man brukar säga ;) På en vecka kan det ju förändras mycket! Hoppas, hoppas på positiva förändringar! :)

2009-11-20 @ 19:58:48
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Bella

Håller tummarna! usch och fy annars.. tråkigt att läsa, när man längtar så efter något!



-Tack för din kommentar på bloggen! ja jag hoppas att det är det rätta, annars kommer inte studielånen vara kul :P haha men jag menar någon från Fif måste ju bli veterinär, och en jävligt bra sådan om jag ska få er som trogna kunder:P <3

2009-11-23 @ 15:37:41
URL: http://buseet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0