Det nya och det gamla året

Eftersom jag inte har skrivit något inlägg än i år så får det bli ett sånt här inlägg även att det varit nytt år i 24 dagar redan. Jag börjar med en kort resumé av det gamla året även om jag tvivlar på att jag kommer ihåg så speciellt mycket av det.

I Januari så skrev jag naiva mål inför 2009 här i bloggen, ett utav dom har jag uppfyllt och det var att flytta hemifrån. Förstår inte hur jag tänkte när jag satte som mål att komma upp i klass 3 när jag fortfarande var i klass 1 i agilityn? Men, men inget fel med att drömma men som jag lärt mig nu när jag pluggar så är det väldigt viktigt att sätta uppnåliga mål att sträva mot annars är risken stor att man tröttnar helt.
Jag började det nya året som singel och hade inga planer på att sluta vara det utan jag tänkte leve det "vilda singellivet" till studenten minst. Men i Februari så blev jag kär ändå i världens underbaraste Palmis och jag tvekade inte en sekund utan övergav singellivet direkt.
I Mars så fyllde jag 19 och tillsammans med Madde och Sandra så hade vi födelsedagsförfest innan vi gick till Megana och firade. Helt underbar kväll.
I April hade Lina sin inofficiella utställning på Forshaga Bk och jag ställde både Frodo och Tindra. Det blev väl inga resultat att prata om kanske men roligt var det!
I Maj så var det nöjesfesten på Arena, bal och student. Helt overkligt att flytta ifrån Forshaga och alla underbara människor.
Nästan hela Juni var jag ledig och jag spenderade den mesta tiden med min Palmis. Vi tränade agility, slappade i solen och framför allt så åt vi på McDonalds och drack lyxshake på Max...
I Juli så började jag jobba och gjorde det mycket. När jag inte jobbade så försökte jag träffa min Palmis så mycket som möjligt.
I Augusti så hände en hel del. Jag slutade jobba och åkte ner till Göteborg och hälsade först på släkten och åkte sedan hem till Malin. Vi satt ute på hennes terass, drack öl och snackade skit. En dag så åkte vi också till kennel Tanspots där vi hälsade på Maria och hennes hundar och pratade valp. Whisper var då dräktig och jag skrev upp mig på intresselistan. Påväg hemmåt igen så stannade vi i Örebro och bodde hos Palmis morfar i 2 nätter då jag tävlade med Tindra och Palm med Tosca i Frövi. 2 pinnar i agilityklassen tog jag och Tindra med oss hem! Palm och Tosca tog med sig några riktigt snygga lopp, väldigt imponerad blev jag av pensionären och nybörjaren. I slutet av Augusti så började även jag och Palmis på butikchefsprogrammet.
I September så flyttade jag och Palm ihop i en lägenhet i Köping. Vi åkte till Forshaga en helg och festade men tävlade även agility, jag och Tindra tog vår sista agilitypinne och blev uppflyttade till klass 2. Underbart med en återträff och få träffa allihopa igen. Whiper födde 3 valpar varav den ena tyvär hade gomspalt men en hane och en tik var det absolut inga fel på... En kräftskiva i Göteborg blev det också där jag, Palm, Johanna och Sofie åkte husbil ner. Det var en upplevelse!
I Oktober så pluggade vi en hel del. Vi åkte även till Göteborg och gick på dop och träffade Malin och Sandra. Sen åkte jag upp till Söderhamn också till Malins landställe där jag träffade Malin och också min Lina för första gången sen studenten.
I November så åkte jag och Palm än en gång till Göteborg och denna gång var det för att hälsa på de små valparna. Vi sov hemma hos Malin som vanligt och hon var också med när vi myste med små 5 veckors valpar. Senare i November hände dock något tråkigt, det gjordes valptest på valparna i H-kullen och min lilla hane gjorde inte så bra ifrån sig alls. Eftersom jag ville ha en hund som skulle lämpa sig som tävlingshund så valde vi att avvakta för att se hur lilleman skulle utveckla sig och ett tag så verkade det som att han inte skulle bli min. En hane ur I-kullen började vi fundera på istället. I November så kastrerades även Tindra.
I December så blev det nästan helt bestämt att vi skulle ta hanen ur I-kullen istället men sen så hände det. När systern i H-kullen flyttade så blev hanen som han varit från början och han fick bli vår Hektor! Helgen efter Hund2009 så åkte vi till Göteborg, bodde hos Sandra den här gången, och fick med oss vår lilleman hem. Bättre avslutning på 2009 kan man inte ens drömma om.

Nu är det 2010 och det här ska såklart bli det bästa året någonsin! Den här gången ska jag försöka sätta upp mål som är uppnåliga:
* Debutera i lydnad med Tindra
* Minst ett nollat hopp- och ett nollat agilitylopp med Tindra
* Ställa ut Hektor i valpklass
* Ställa ut Hektor i juniorklass
* MH-testa Hektor
* Klara skolan

Sådär nu är jag redo för det nya året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0