Valpkurs

Även om det är tomt här hemma så går livet vidare. Vi vet att Frodo har det bra nu och det är huvudsaken. Vi har även börjat titta lite smått på kennel inför framtiden, förmodligen så blir det en border terrier till hösten.

Igår så var vi iväg på valpkurs med lillskiten. Han får mycket beröm och är så duktig på själva övningarna men däremot så är han ett monster med andra hundar. Skäller och gör utfall och attackerar! Det är så svårt eftersom enda sättet att träna är just genom att vara med andra hundar och eftersom vi inte känner någon här med hund så blir träningen väldigt begränsad. Visst vi träffar andra hundar på promenaderna men dom går ju bara förbi och det hjälper inte så mycket. Vi ska i alla fall försöka att åka ut så mycket som möjligt på allmänträningarna som dom har ute på klubben men det är också lite klurigt eftersom vi jobbar en del. I sommar blir det förhoppningsvis en hel del träning på agilitytävlingar med. Egentligen så vore det bästa att släppa ihop Hektor med andra hundar och låta dem lösa det själva, så gjorde vi med Hektor och Ines och nu är dom bästisar! Men det är ju inte så många som vill släppa sin hund med en elak liten skit tyvär och det är ju fullt förståligt. Gud vad jag önskar att jag vore i forshaga nu med hundar i överflöd! Men, men förhoppningsvis så lyckas jag få bort det ändå det blir bara lite klurigare.

Kommentarer
Postat av: Madde

Duktiga ni är! Hoppas ni får ordning på hans beteende när de gäller andra hundar - hmm många anledningar till att jag önskar att vi vore i forshaga nu :/

Saknar dig gumman! Massor!!!!

Föresten, BT. Kennel Ottercap har ju visat sig stora! Både inom jakt, agility och utställning! :D

Känner en som kan rekomendera den kenneln starkt ;)



Många kramar från mig och min lilla sheltieliga ;)

2010-05-25 @ 12:58:13
URL: http://madelenelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0