Västkust specialen

Lördagen den 13 novemver klockan 4 på morgonen så började vi åka mot Väröbacka där Lancashire Heeler klubben arrangerade inofficiell utställning. Mest synd var det såklart om Palm som inte skulle ställa någon hund men som var tvungen att köra. Jag sov en hel del på resan ner... Utställningen var inne i Hektors uppfödare Marias ridhus på hennes gård. Det var jätte roligt att få komma och hälsa på nästan ett år efter vi var där och hämtade Hektor! Att vara inne i ridhus var väl inga större konstigheter tyckte Hektor, han var mest intresserad av alla hundar och människor. När det var våran tur att gå in i ringen så skötte sig Hektor jätte fint tycker jag :-) Liiite läskigt att stå på ett bord och samtidigt bli klämd på av en dam med kalla händer. Det blev ett första pris och sedan en andra plats med HP i klassen, jätte fin kritik med bara posetiva saker också.
När det var dags för BIS:et så hade Maria så många hundar med så jag fick äran att ställa snyggingen Pondus, en jätte härlig hund. Och därmed så fick jag testa på hur det känns att komma trea i BIS:et, väldigt bra kan jag säga ;-) Tvåa kom Hektors kusin Ester och vann gjorde Hektors snygga pappa Benny! På fjärde plats kom en hund ifrån en annan kennel och på femte plats (reserv?) så kom Marias Jansson. Alltså ägde Maria fyra av fem hundar som placerade sig i BIS:et, det är inte lite stolt man är över sin uppfödare.
Efter BIS:et så var det dags för uppfödargruppen där Hektor tillsammans med pappa Benny, kusin Ester och en till hund ingick. Det blev vinst för Maria där också! Lyckad utställning med andra ord!











Efter utställningen så åkte vi hem till Malin där det blev super god middag och vi fick även sällskap av Bella, väldigt trevligt! Massa snack blev det efter maten såklart, helt sjukt att det är typ 1,5 år sen vi tog studenten men ändå så känns det precis som förut när man pratar <3 När klocken blev mycket så begav sig Bella hem och vi gick och la oss och fick äntligen sova ordentligt. Dagen efter så åkte vi ut till Malin på djurskyddet och hälsade på lite innan vi styrde hem mot Köping igen. För att sammanfatta det hela, toppen helg!  

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken helg ni verkar ha haft! mysigt! Grattis till fina Hektor!



Jag förstår det,men samtidigt är det ju väldigt bra att ni väntar, för det kommer säkert vara värt det när eran valp till slut kommer, att få bästa förutsättningarna o så :)

ja en annan ras är nog också till stor hjälp, för oss blev det ju samma nu men..

Jag tror vi som har pojkvänner som jagar får en helt annan försåelse för dem också, eftersom vi lever mitt i det med dem. Utifrån kan jag tänka mig att det tex. verkar typ känslokallt att skaffa en valp så direkt, men ja.. jag vet att jag har iallafall fått en annorlunda syn på jakt o jägare, även om man ogillar och undrar hur tusan en del tänker så är det mycket som man blir positivt överraskad och förvånad också :)

Jag håller tummarna att ni får en toppen valp när det är dags! <3

2010-11-21 @ 16:58:46
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0