Sen sist

Okej nu ska jag försöka att lite snabbt gå igenom det som hänt sen sist jag bloggade, den 31 augusti. Först och främst så började skolan på nytt, as peppad var jag för att göra klart sista året. Lite tröttare är jag väl nu men fortfarande pepp. Sen så var det bröllop också, min kusin gifte sig på Gotand. Jätte fint bröllop och jätte härlig semester (min och Palmis enda hittils i år). Sen så hade min allra käraste kusin 20 års fest också hemma hos sina föräldrar på deras herrgård, inga konstigheter. Väldigt trevligt var det med och vi fick även träffa Sofie och Jackson. Hektor och Jackson kom fram till att de båda vill vara väldigt tuffa men egentligen är rätt mesiga :-) Sen så kommer vi till förra helgen då vi var hemma i tullinge och firade min mamma, mitt kusinbarn, träffade Johanna och Sandra och framför allt så gjorde Hektor MH! Det gick bra tycker jag, han är inte så jätte intresserad av människor så det där med kontakt och samarbete gick ju inge vidare såklart. Men leklust har han och han avreagerar fort efter både overallen och skrammlet. Och en 2:a på skottet också :-)

Sådär då befinner vi oss i nutid. Ha! Inte behöver jag uppdatera ofta det händer ju ändå inget mer än typ ett par rader på 6 veckor. Eller jo det klart det har ju blivit höst. Och visst kompenserar de underbara vackra färgerna för att det är absolut KOLSVART och SVINKALLT. Åh vad härligt med höst.

Nej nu blev jag lite bitter. Det är roligt med höst också ska ni få se. Här där vi bor så händer det jätte roliga (nja okej lite halv roliga) saker när det gäller att sköta gräsmattan mellan de olika lägenhetshusen. Om jag fattat det rätt så äger våran hyresvärd endast det huset som vi bor i och inte varken det framför eller bakom oss. I sommar så har jag och Palmis skrattat åt att man bara klipper halva gräsmattan alltså den halvan närmast vårat hus. Ofta så klipptes ena halvan en dag och den andra halvan någon dag efter. Tänk er vad fint med en gräsmatta som är halvvägs klippt. Idag så var dom här och blåste löv. Kolla bara vad snyggt det blev.





Varför gör de inte hela gräsmattan varannan gång istället? Eller varsin halva men samma dag? Och hur vet de var gränsen går?

Ja det är sånt här man tänker på när man bor i Köping och ens man har varit iväg och jagat älg i 2 dagar.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Weiho hon har bloggat! :D tackar så mycket, det är så kul, blir fast i flera timmar och bara trixar :P Tack själv, jätte kul att se er! beskriningen av hector och jackson stämmer bra, fick mig att skratta, hehe :P fjompnissar! fast bättre än att dem slåss iallafall!

Nu drar vi ihop en sthmlshelg och har det gött tillsamans! :)

2010-10-12 @ 19:02:44
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0