Barnmorskebesök

Imorse så var jag hos barnmorskan, egentligen så skulle Rickard också vara med men när vi kom hem ifrån att ha handlat julklappar igår så upptäckte vi en tidigt julklapp till oss: punktering på ena framdäcket. Så Rickard var iväg och köpte däck istället eftersom jag kände att det var viktigare att han har ordentliga däck när han kör så mycket än att han skulle hålla mig sällskap när det ändå bara var ett "litet" besök.
Hur som helst så gick det bra hos barnmorskan och Plutten mådde bra. Han blev lite sur när hon skulle mäta livmodern och höll på och klämde på magen så hon fick sig ett par sparkar :-) Mitt järnvärde hade bara gått upp pyttelite så nu ska jag börja äta två järntabletter om dagen, vi får se hur kul det blir för magen. Dock hade jag gått upp destu mer, 3 kg på 4 veckor... Och man "ska" gå upp ca 1/2 kg i veckan, det blir att försöka minska på det onyttiga nu framöver. Eller, det blir nog först efter jul. Jag fick även bekräftat det som jag trott att jag har börjat få foglossning, jippie! Det är väl bara att fortsätta försöka ta det lugnt och sen längre fram så finns det både stödbälten och sjukgymnaster att ta hjälp av. Synd bara att jag har tre hundar som inte tycker att det här med att ta det lugnt är så kul, tur att man kan hitta på aktivering inomhus ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0