Alla hjärtans dag

Visst det är ett löjligt jippo kan man tycka. Men jag tycker alla hjärtans dag är mysigt ändå :-)
Innan Palmis åkte till jobbet så fick han en liten present, jätte töntiga kärleks checkar :-)
När vi handlade igår så kunde vi inte låta bli att köpa det här gulliga toapappret :-)
Lite (dyr!) choklad köpte vi med oss också, men den sparade vi till kvällen.
När Palmis var på jobbet så började jag baka morotskaka men upptäckte att vi inte hade ägg så de rivna morötterna åkte in i kylen. Mat-Tina har lärt mig att man inte ska ha plastfolie spänt över bunken utan det ska ligga över maten.
Jag gjorde glasyren också som man har på morotskakan, titta vad äcklig den ser ut... Och den luktar äckligt också. Första gången som jag bakade morotskaka så trodde jag att jag hade gjort fel för glasyren luktade så illa, men Palmis tyckte den var jätte god så tydligen ska den vara äcklig. Skumt.
Innan Palmis kom hem så duschade jag och tog på mig fina kläder. Och så tog jag på mig gulliga halsband med hjärtan såklart!
Jag tände ljus och gjorde det mysigt i vardagsrummet också.
Sen kom Palmis hem och gav mig jätte vackra rosor! <3
Palmis hade med sig ägg också så morotskakan blev klar!
Palmis tillagade oxfilé på bordsgrillen och det blev underbart gott!
Nu ska vi sätta på en löjlig romantisk film och sitta och kramas och pussas i soffan :-)
Mina tankar går till mina stackars föräldrar som nu är i varma Sir Lanka, stackarna svettas säkert och saknar minusgrader.
Hoppas ni haft en bra alla hjärtans dag!

Kommentarer
Postat av: Sofie

löjligt kanske, men ändå en dag att lite extra visa vad man tycker om varandra, gud va mysigt ni verka haft de :) Själv jobbade jag och var hemma efter 21 ;) haha.

Vi får se till att det blir fler gånger när vi kan hitta på roligheter tillsammans! Egentligen bor vi faktiskt inte alls så långt ifrån varandra, även om det känns så! Men typiskt och tråkigt var det att du blev dålig just då :( <3

2011-02-15 @ 22:50:13
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0