Mycket på gång

Ojoj vi har det verkligen fullt upp just nu. Det är mycket i skolan och dessutom så har jag fått en hel del jobb på sista tiden, det gillar vi! Utöver det så håller vi på att köpa valp, en liten border terrier som blir 4 veckor på söndag :-) Att nästa hund skulle bli en border terrier har ju varit bestämt i typ ett år men ändå så blir det ramaskri på facebook, skumt. Jag har svårt att förstå varför folk så hemskt gärna vill att vi skaffar tysk terrier iställlet? Jag menar, vad spelar det för roll för dom vilken slags hund vi har? Det är inget fel med tysk terrier men vi vill ha en border terrier och jag tror att det kommer bli jätte bra och passa oss perfekt även om det enligt vissa tydligen inte ens går att jaga med dom. Jaja folk får väl säga vad dom vill vi kommer skaffa våran lille Gimli ändå :-)
Den här 30 dagar listan tror jag att jag överger :-P det blir bara en massa sånna inlägg efter varandra och när inte jag tycker det är intressant så har jag väldigt svårt att tro att någon annan skulle tycka det. Jag vill dock gärna läsa en sådan hos andra som förmodligen kan göra den bättre, Sofie och Bella känn er utmanade!

Kommentarer
Postat av: Sofie

4 veckor, va spännande! :D Det här med att folk ska lägga sig i är alltid spännande, jag blev mest nyfiken (för egen del liksom) på specifikt vad som var fel med tysken, men det var det plötsligt ingen som kunde svara på när jag frågade :P Man har ju hört mycket om TJT och jag har ju själv haft galet höga fördomar, nu kanske Melker hinner bli ett mega monster eller så har vi fått en bra variant eller så är det faktiskt så att rasen har utvecklats till det bättre! Men jag har ingen aning ;) och jag vet heller ingenting om border och dess jaktförmåga :) Det är ju upp till en själv vad man vill ha för ras, det ska väl inte nån annan behöva lägga sig i egentligen :)

hmm ska jag orka ta tag i den utmaningen? ;)

2011-01-30 @ 22:31:24
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0