Jakt

I helgen så var vi iväg till Västerås och i söndags så stod jakt på schemat. Jag var med ut och satt på pass med Rickard den första såten. Det hela gick väldigt snabbt. Vi kom fram till passet och jag fällde upp min stol och satte mig. Rickard bad mig hälla upp kaffe och när han satt och tog första klunken så såg JAG (stolt) tre rådjur komma. Jag viskade till Rickard som reste sig upp och väntade in rätt läge och sen... PANG! Vi smög bort och kollade och där låg en bock. Nytt rekord i alla fall! Sist jag var med så sköt Rickard också en bock men då fick vi sitta i alla fall en kvart först ;-)

Lite roligt är det också att varje gång jag varit med Rickard på jakt så har han skjutit nåt :-)


Rickard och hans bock


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0