Första viltspåret

Idag testade jag och Tindra på viltspår för första gången, och det var jätte kul och gick bra! Det var ett kort spår på ca 30 meter som låg kanske 30 min bara. Men det passade perfekt eftersom det var färst så Tindra fick verkligen lukta och känna var det var för något. Spåret tog hon jätte bra, två avbrott när hon blev skrämd för en och en blomma (mesigt, jag vet) men hon skaka av sig det snabbt och fortsatte spåra lika bra. När vi kom fram till klöven så visste Tindra inte riktigt vad hon skulle göra men jag peppade henne och lekte med klöven så det klickade snart och hon älska klöven istället. Hon fick bära den och tugga lite på den innan jag tog den ifrån henne, trots hennes protester :P

Det här är definitivt någonting som vi kommer fortsätta med, senare så är även tanken att taxen ska få komma upp och spåra lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0