Heldag

Största delen av dagen idag har spenderats nere i hundstallet där det har både tränats och umgåtts :) Jag går bara till lunch på måndagar och efter lunchen så bar det direkt ner till stallet för att fixa lite inför hösthoppet på fredag, det blev även lite agility som gick hur bra som  helst med en övertaggad hund :) Sen blev det lite prat med Malin och Lina och rätt var det var så var det snart dags för agilityträningen som är klockan 18. Utan middag finns det en risk att jag svimmar så jag och Lina begav oss till VP där vi köpte varsin pizza som vi åt i stallet, mums! Sen var det alltså dags för riktig agilityträning...

Det var några ettor på skolan som höll i träningen och jag pratade lite med dom om att vi kanske kunde köra en bana eftersom många vill träna på det inför tävlingen på fredag. Tydligen var det inte riktigt så de hade planerat men efter mycket om och men fick jag och övriga treor våran vilja igenom :)
Vi byggde upp en lite halvsvår klass ett bana och jag och Tindra var först ut... Eftersom jag inte hunnit hem nått innan träningen så hade jag fel skor vilket ledde till att jag inte riktigt kunde ge allt men Tindra jobba på bra ändå :) Mycket slarvfel från min sida men jag blev ändå nöjd. Senare körde vi samma bana baklänges och då var det ännu fler fel från min sida men Tindra skötte sig i alla fall :)
Linda bad mig sen köra Elsa, av någon anledning fick hon för sig att jag skulle klara det fråga mig inte varför. Men efter att ha fått berätta lite för den söta lilla aussie flickan i starten att hon faktiskt fick lyssna även på mig så bar det av... Och ojoj vilken skillnad det är i fart på en stor snabb hund och en liten snabb hund, jag hann inte med alls :P Men Elsa skötte sig jätte bra tycker jag och kunde lyssna på mig även fast jag i vanliga fall bara är en godismaskin :P Och vilken härlig hund hon är! En riktig stjärna så nu blir det pisk på Linda om det inte blir mer agility... Och den prickiga damen har såklart också fått iväg mig på aussie tankar igen... Men man får inte stirra sig blind, jag vet ju att det egentligen inte är tid för en aussie nu. Men nån gång...

Kommentarer
Postat av: sofie knas

Mums med pizza :D

Ja den där attitydskursen skulle behövas! Se på mig med Tindra idag, sicken osmidig klump jag kände mig som :P Hade noll koll.. Med Sogno är det iallafall lite bättre, men inte mycket :P haha x)

2008-10-13 @ 22:25:30
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Panthern

Läste om att du kikat/kikar/drömmor om en aussie precis som jag så tänkte fråga om du hade något tips om kennlar? Dom jag hittat verkar mest inriktiade på utställning och hundarna är så påpälsade att collisarna får skämmas.

2008-10-22 @ 19:51:48
URL: http://ihpep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0