FBK

Idag bar det av till brukshundklubben för att träna lydnad. Tanken var också att få lite kort på oss när vi kör lydnad eftersom vi inte har sånna men det blev såklart inte av. Aja träning blev det i alla fall och det är huvudsaken :) Det största träningen var bara själva miljön, vi är ju vana att träna agility i sån miljö men där har vi ett helt annat sug än i lydnaden. Med tanke på att suget inte var på topp så körde vi i koppel för att undvika terrierryck. Lite linförighet blev det, eller mest träna på att gå på ojämn mark och högt gräs. Det gick väl sådär. Sen fick vi även träna att ligga i kallt och blött gräs och det gick inget vidare. Just nu är man väl inte jätte peppad iför tävlingen men idag betalades anmälningsavgiften så det finns ingen återvändo... Fast på 4 veckor ska vi väl kanske kunna på lite ordning hoppas jag.

Lite agility kunde vi inte låta bli heller och den gick betydligt bättre än lydnaden :) Jätte snyggt snabbt slalom fick vi och bra kontaktfält. Det kanske var ett tecken att vi ska hålla oss till det vi kan? :P

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja de ska vi helt klart:-)

Jag förstår verkligen inte vad det är för någon tävling du menar?!?HAHA... Nä då, jag ska nog kunna få form på någon av dessa! Men någon start för Cheyenne då är nog bara att glömma, men vi måste ju ta oss iväg på några fler tävlingar i höst:-)??

2008-09-18 @ 07:25:36
URL: http://wibach.dinstudio.se
Postat av: sofie

Nästa gång tänkte jag faktiskt följa med på riktigt! :P Så glöm mig inte då (A)



Jag kan ju fota er också ;) <3

2008-09-18 @ 18:32:41
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0