Hej då 2010!

Helt sjukt att det bara är några få dagar kvar av 2010. Mycket har hänt under året och jag tänkte göra en kort summering.

Januari
Eftersom höstterminen sträcker sig in i januari så började vi med att skriva två tentor. Malin hade snällt nog valt att ha sin 20 års fest helgen efter vi skrivit våra tentor så där kunde vi slappna av och festa loss ordentligt! En trevlig kväll och rolig fest med många kära återseenden av forshagafolk!

Februari
Vi kämpade på med våra nya kurser och så firade vi alla hjärtans dag och vår 1års dag också <3 Vi hade inte mycket pengar så vi åt fin middag hemma men vad gör det när man är kär :-)

Mars
Den 13 mars så var vi iväg på våran första utställning med Hektor. Han tyckte det var väldigt läskigt och skällde mest hela tiden :-P Vi fick fin kritik vad det gäller hans utseende men ringträna behövde vi tydligen göra tyckte domaren.
Den 20 mars så var det äntligen dags för något som jag, Madde och Sandra hade planerat länge; våran 20 års fest i forshaga! Det blev en underbar helg och en rolig fest så länge som den varade.
Veckan efter så var jag på arbetsintervju på Ica och dessutom så skrev vi två tentor varav den ena på min födelsedag :-P
Den 30 mars så var Palm och hans mamma in till veterinären med Frodo där han röntgades och det konstaterades att han hade förkalkningar vid ryggkotorna.

April
Under april så började Frodo gå på rehab och jag började jobba på Ica. Palmis fick även sitt jobb :-)

Maj
Maj var ingen rolig månad. Trots allt annat som hände så var det den månaden som Frodo fick somna in. Den 18 maj så åkte vi till strömsholm med honom och även om vi visste vad som väntade så gjorde det så fruktansvärt ont. Utöver min egen sorg så kände jag mig så maktlös av att se min underbara Palmis så förstörd och ledsen och inte kunna göra något för att hjälpa honom. Vetskapen om att vi gjorde rätt och det som var bäst för Frodo gjorde ändå att vi kunde fortsätta. Och stöttande ord framför allt ifrån Sofie och Johanna som varit med om samma sak hjälpte så otroligt mycket, tack för att ni finns <3

Juni
I början av juni så skrev vi våra sista tentor för terminen och sen blev det sommarlov. Vi firade genom att köpa balkonglådor där vi planterade jordgubbar och smultorn. Annars så jobbade vi mest även om jag var i Tullinge två gånger för diverse festligheter.

Juli
I juli så fortsatte vi att jobba mest men vi åkte också till Tullinge och överraskade min pappa när han fyllde år. Och den sista juli så hade Palmis 20 års fest dit diverse underbara forshagamänniskor kom. Det var en trevlig fest med knivskarp underhållning ;-)  (hihi vad jag är rolig!)

Augusti
I början av augusti så fyllde Palmis år och det firade vi med att jobba båda två :-) Vi fortsatte att jobba en del under augusti men den 28 så var vi iväg på Hektors andra utställning och första officiella. Det gick bra och Hektor fick fin kritik för allt utom sin fula svans :-P
Den 30 så startade skolan upp igen.

September
Vi jobbade på i dom nya kurserna och varvade med lite jobb. Den mellan den 9 och 12 så var vi på gotland för att gå på min kusins underbara bröllop, en helg att minnas! Annars så var det plugg och jobb som tog upp vår tid.

Oktober
Vi började oktober med 20 års fest för Johanna hemma hos hennes föräldrar. En väldigt trevlig helg och jag drömmer fortfarande heta matdrömmar och getosten som serverades. Min mamma fyllde år och hon lyckades tajma bra med att fylla torsdagen innan Hektors MH som var i botkyrka så vi kunde slå två flugor i en smäll och både fira mamma och testa Hektor. Hektor gjorde ett fint MH med 2:a på skott. En 5:a på passiviteten var kanske inte det bästa men har man en matte som inte lär en att man inte alltid behöver vara överaktiv så är det inte lätt :-) Vi avslutade oktober med att skriva två tentor.

November
I november så blev det mycket plugg. Men vi hann också med att vakta Palms fasters bondgård, åka på utställning i göteborg och träffa Malin och Bella, få besök av mina föräldrar, vara hundvakt och hälsa på en border terrier kennel.

December
December är inte riktigt slut men det som vi mest gjort är att plugga och sen jobba lite också. Den 21 skrev vi tenta och sen blev det julfirande i Tullinge och Västerås. Nu så blir det lite mer plugg under tiden som vi väntar in nyårsafton då jag ska roa mig med att jobba :-)


För att sammanfatta året så har mycket hänt, både roligt och tråkigt, men det bästa är att jag fått dela nästan allt jag upplevt med mina fina sambo. Jag hoppas vi får uppleva ännu mer saker tillsammans under 2011!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Glad om jag kunde hjälpa lite i sorgen <3 Trots ett jobbigt beslut och saknad efter Frodo så verkar det som att ni haft ett bra år tillsammans :) jag beundrar fortfarande er ork till pluggandet, keep up the good work!

Hoppas vi ses lika mycket eller ännu mer 2011! Och håller tummarna för liten border bebis till er! Pusss

2011-01-02 @ 16:21:13
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0