Julen

Det blev en riktigt bra jul i år. Jag åkte i förväg till Tulling direkt efter tentan den 21 eftersom Palmis ändå skulle jobba. Själva julfirandet började den 23 med julbrunch tillsammans med min syster och hennes fästman eftersom dom inte skulle vara med på själva julafton. Vi delade ut lite julklappar och jag och Palm fick super snygga små vattenglas till vår kosta boda samling. Under dagen så passade jag och min syster även på att julbaka lite chokladtryffel och ischoklad! På kvällen så kom äntligen Palm också och joina oss.
På morgonen den 24 så hade Palmis fått en julklapp i fotändan som jag alltid fick när jag var liten. I paketet så låg det en jaktfilm som Palm och Tindra kollade på under tiden som jag sprang runt och stressade för att göra mig vacker.



Klockan 13 så gick vi över till mormor där vi lagade iordning maten, ställde iordning bord och stolar och dukade. Sen så blev det massor av god julmat och som vanligt blev jag väldigt besviken när jag blev mätt eftersom jag inte hade plats att smaka på allt. Kalle Anka var det väl ingen som såg så mycket av kanske att mina kusiner såg lite men ingen var så jätte intresserad. Vi åt istället. Sen så kom tomten och delade ut lite julklappar också. Det blev lite senare än tänkt hos mormor men det gjorde inte så mycket. Visst vi var lite trötta senare när vi skulle dela ut julklapparna hemma till familjen men det är ju inte presenterna som är huvudsaken :-) Jag fick massor fint av mina föräldrar, min ena bror (den andra ska ge mig nåt från USA!) och såklart min Palm. En helt underbar julafton, den bästa någonsin tror jag!

På juldagen så gick vi upp och packade ihop innan vi sa hej då och begav oss iväg mot Västerås, ett litet stopp på Ica Maxi och handla köttbullar bara :-) Väl framme i Västerås så lämnade vi packning och hundar hos Rickards pappa och sen så åkte vi hem till hans mamma för att fira med lite släktingar. Tro det eller ej men det bjöds på god mat den här dagen med och jag åt mig mätt och orkade inte pröva allt. Sen så skulle Palmis iväg och köpa lite mjölk och det var ju typiskt för han missa tomten! Fler klappar delades ut och både jag och Rickard fick mycket fint :-)
När firandet började närma sig sitt slut så begav vi oss hem till svärfar och delade ut lite klappar till :-P Sen så kunde vi sjunka ner i soffan och mysa lite med lillebror och titta på en film innan vi gick och la oss och så var den julen slut :-)

Hoppas ni andra har haft det lika bra som oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0