Midsommarafton

Det absolut bästa med midsommarafton var att både jag och Rickard var lediga! Så vi började med att sova ut tillsammans och sen så åkte vi och handlade lite innan vi begav oss till Västerås och Rickards pappa. Där åt vi lite sill lunch och sen så började alla utom jag och lilla Patrik att förbereda inför kvällens grillning. Det var inte vad som helst som skulle grillas...
Utan en hel gris! En väldigt häftig upplevelse måste jag säga. Man skulle vrida på grisen och byta sida var femte minut så det var ett riktigt jobb (inte för att jag gjorde så mycket mer än att titta på...).
Jag och Rickard smet bak till baksidan också och plockade lite jordgubbar från jordgubbslandet, och där bak hittade Gimli något gott att tugga på.
Tydligen så hade Rickard hittat skallen i Forshaga och tagit med sig den och lagt på sin pappas baksida. Oklart vad det är han ska ha den till.
Efter typ hundra år så var grisen klar och kunde skäras upp!
Gimli och Inez fick varsitt öra men Inez var snabbare och bestämde sig då för att fråga Gimli om hon kanske kunde få hans...
Men det fick hon inte. Gimli gav örat fem av fem toasters och åt upp det helt själv.
Det blev en relativt tidig kväll för oss, jag skulle nämligen upp och jobba på midsommardagen. Men det var en mycket lyckad och trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Nu har man testat på helgrillad gris också ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0