Fördelen (?) med att ha hund

Idag regnar det. Det är inget litet futtigt duggregn utan ett regält regn som har hållit på hela dagen utan något större uppehåll. Hade man varit en normal människa så hade man stannat inne men eftersom jag är av typen hundmänniska så har jag varit tvungen att gå ut. Det är rätt skönt att tvingas ut ändå, när jag har på mig mitt regnställ så blir jag inte blöt och Jesper ligger i vagnen och slipper bli blöt han med tack vare regnskyddet. Han ligger och leker med sina leksaker och verkar tycka att det är rätt mysigt att lyssna på regnet som smattrar. Jag och Jesper får frisk luft, hundarna får en promenad och blir rastade, det är ju inte så illa att vara ute i regnet ändå.
 
 
Eller inte. Inte nog med att det regnar, det blåser också. Blåsten gör att det kommer in regn i min jacka via luvan och jag blir blöt om huvudet och halsen. Jesper gnäller för att han inte ser något när regnskyddet är på. Hundarna trivs i alla fall ute, men när vi kommer in så sprids den underbara lukten av blöt hund i hela lägenheten. Nej det är ingen idé att vara positiv, det är skitväder idag helt enkelt. Dessutom ska Rickard jobba hela helgen så det spelar ingen större roll att det är fredag idag. Blä.
 


 
Mvh/ Glad tjej 90

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0