En bra sak och en dålig sak

Igår så fick jag ett mail ifrån IKEA om ett väldigt bra erbjudande så idag åkte jag, syster och pappa och hängde på låset och lyckades sno åt oss varsin säng och madrass. Erbjudandet är alltså att ifall man köper en spjälsängsmadrass så får man en spjälsäng på köpet och sparar 599 kr, en bra deal helt enkelt.
Påväg hem ifrån IKEA så kollade jag min mail och såg att försäkringskassan betalar ut pengar till mig på måndag, precis som dom borde, problmet är bara att dom betalar ut för lite pengar. Jag ringer försäkringskassan och frågar varför och som vanligt så vet dom ingenting, av någon anledning så är min utbetalning baserad på att jag inte skulle ha jobbat något fast jag har jobbat och fått min inkomst godkänd. Så nu skulle dom utreda detta och höra av sig till mig på måndag eller tisdag. Gaaah!!! Det är ju inte så kul när man räknat med att få pengarna som man har rätt till och så plötsligt så får man mycket mindre... Men, men inget att göra åt bara vänta tills nästa vecka och hoppas att det löser sig. Jag äter bilar och tänker på mitt kap på IKEA så känns det lite bättre :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0