Nyår

Lite sent jag vet men jag tänker ändå skriva om nyår. Eftersom jag är på tjocken så var jag inte super sugen på någon stor nyårsfest, men däremot så var jag väldigt sugen på god mat (som alltid). Min syster är också på tjocken och hon kände likadant. Även min bästis (väldigt töntigt ord jag vet men hon är min bästis) är på tjocken och kände likadant. Min mamma är inte på tjocken (tvärtom hon håller just nu på att gå ner massa i vikt) men hon kände sig ändå mer lockad av ett lugnt firande. Alltså bestämde vi oss för att tillsammans äta en god trerätters middag och sedan bara ta det lugnt. Våra karlar var inte heller super sugna på en stor fest (tror jag i alla fall. Kan hända att dom blev tvingade också) så dom var med oss. Eller min pappa var inte med för att han jobbade. Skit samma det spelar egentligen ingen roll vilka som var med. Det som spelar roll är det här:
Förrätten: Toastbröd med majonnäs och räkor. Toastbröd med gräddfil, rödlök och kaviar. Pilgrimsmusslor.
Väldigt gott!
Här är en liten teaser. Jag vet att det är svårt att titta på något annat än mitt vackra leende men kolla vad det är jag har på min tallrik. Potatisgratäng. Men det är inte vilken potatisgratäng som helst, denna potatisgratäng innehåller en sjuttis grädde. Mmmmm.... Ni ser hur glad jag blev bara av att lägga upp den på tallriken, kan ni ana hur glad jag blev när jag åt den???
Här har vi huvudrätten: Oxfilé med potatisgratäng och beasås. MUMS!
Ja... Sen tog minneskortet slut i kameran så det blev ingen bild på efterrätten. Men det var i alla fall marrängsvisch (stavas?) med hemmagjord kola- och chokladsås. Jojo minsann.
Efter middagen så pratade vi och hade det trevligt, sen så kollade vi lite på raketer och skålade på tolvslaget och sen så pratade vi lite till innan vi gick hem och la oss. Ett väldigt trevligt och lyckat nyår!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Rolig att läsa om ditt år!! Förstår att ni är spända på 2012! Ska bli spännande att följa er, du är duktig som håller igång bloggen nu!

Det är en dröm som blir sann att åka till USA, riktigt häftigt är det verkligen!! Ska försöka att knäppa lite bilder med iphonen så det blir liite roligare inlägg :D

Ta hand om dig och magen! Kram

2012-01-05 @ 02:13:24
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0