Vecka 32

Idag går jag in i vecka 32, det känns som att tiden går jätte fort men samtidigt så är det jätte lång tid kvar. 62 dagar till BF men som sagt jag tror inte direkt att Plutten kommer dyka upp då även om man såklart hoppas :-)
Jag läser på allt vad jag kan inför förlossningen men jag ser fortfarande bara fram emot den. Visst det kommer säkerligen göra väldigt ont och vara jobbigt men jag har svårt att göra annat än längta eftersom det faktiskt är då som vi kommer att få träffa våran plutt! Jag hade i alla fall tänkt börja skissa lite på förlossningsbrevet idag. Jag hade inte tänkt skriva så mycket eftersom jag inte vill låsa mig i förväg utan mest ta det som det kommer men vissa saker vet jag redan nu. Som t ex att jag tycker det är obehagligt med nålar och blod och sånt och att Rickard vill klippa navelsträngen. När det gäller bedövning så tycker jag det är jätte svårt att tänka innan vad jag kommer vilja ha eftersom jag inte vet hur det kommer kännas. Jag skulle tro att jag kommer vilja ha en epidural men man vet ju aldrig säkert förens man är där.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej, jag ska ge dej ett fint kompendium som kallas Signe-kursen. Den beskriver hela förlossningen och hur man som födande kvinna kan påverka förlossningsprogressen. Ges ut av barnmorskeförbundet. Hör av dej om du eller R har funderingar. Jag har varit delaktig i hundratals förlossningsr, som du vet. Kram Mia

2012-01-15 @ 19:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0