Tillbaka till verkligheten

Den 9 september 2011 så jobbade jag för sista gången innan Jesper föddes. Eftersom vi flyttade och jag var gravid så blev det inget mer jobbande för mig. Fram tills igår då jag var på min första introdag på sommarjobbet. När man inte jobbat på drygt 1 år och 7 månader så är det en ganska så stor omställning kan jag säga, inte för att jag varit ledig och latat mig direkt men att ta hand om ett barn är ju jobbigt på ett helt annat sätt än att arbeta. Jag var så trött och hade så ont i kroppen när jag kom hem igår så jag tänkte att det här kommer jag ju aldrig att klara! "Jag vill bli hemmafru!" grät jag till Rickard som inte verkade ta min önskan på så stort allvar. Men det värsta var ändå att jag visste när jag kom hem att Rickard också var trött, han hade ju haft Jesper hela dagen och jag vet ju att man blir väldigt trött av det med. Det är ju inte direkt så att man bara kan slänga sig på soffan och få ta det lugnt och bli servad (även om jag fick det igår) utan man får kämpa på lite till och fixa innan man äntligen får lägga sig i sängen och sova. 
 
Det var i alla fall roligt att få komma ut och jobba igen även om det var jobbig. Imorgon är det dags igen, introdag nummer två och den här gången blir det ett långt pass. Tiden som 100% föräldraledig är slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0