Boa

Det är helt sjukt vad tiden går fort, idag är det 100 dagar kvar till bf så imorgon är vi nere på tvåsiffrigt. Jag börjar känna ett större och större behov av att "boa", alltså att förbereda inför lillasysters ankomst. Men ett problem är att hon inte kommer ha ett eget rum och ett annat "problem" är att det inte behöver införskaffas så mycket saker eftersom vi har i princip allt kvar från när Jesper var liten. Jag känner att jag liksom inte får utlopp för mitt behov av att boa och fixa så nu helt plötsligt så har behovet flyttats till att handla om övriga lägenheten istället. Jag börjar planera och blir sugen på att fixa och dona i badrummet? Helst skulle jag såklart vilja riva ut hela skiten och få ett nytt men det finns det inte riktigt pengar till för tillfället så istället så blir jag sugen på att köpa nya handdukar och andra små detaljer för att i alla fall göra fint så gott det går. Men jag står emot, dels så är det andra saker som behöver fixas (hallen är t ex kaos) och dessutom så kanske det vore lite bättre att försöka snåla inför mammaledigheten så jag slipper sitta och gråta i mitt fina badrum för att vi inte har några pengar ;-)
 
 
 
Men en ny tvålpump skulle vi ju faktiskt behöva... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0