Lite mer lydnad...

Planen på minst ett kort lydnadspass om dagen har hållit nu i två dagar :P Fast det var nära att det inte blev nått, på förmiddagen var det strålade sol så då var jag inne på Ikea och när jag sedan kom hem på eftermiddagen så vräkte regnet ner. Suck. Men det klarna till lite så då skyndade jag och Tindra ut för att slipa lite till.

Det känns som om det är läggande under gång som vi har längst väg att gå i så vi hade tänkt att sattsa lite på det varje dag. Dock så började vi idag med apportering som gick bra förutom lite tugg och att Tindra är lite väl ivrig och gärna vill ta apporten innan jag gett komando. Men det känndes som om vi "har" det momentet ganska så bra så vi sattsade mer på läggande idag med. Vi har väl tränat på flera olika sätt idag, jag har ingen aning om vilket som är bäst så jag tester lite. Men snabba läggande på komando har fått sig en omgång och jag blev nöjd med hur långt vi kom idag. Vi har även tränat på att lägga sig ifrån gående utan att först sätta sig (något som Tindra gärna gör) även det kändes bra på slutet. Nya saker som jag kom på att vi måste träna på idag är tålamodet, att inte testa olika saker för att få belöning utan kunna vara still och lugn och vänta på komando. Lite okoncentrerat har det även varit så det ska vi jobba mer med också. Men duktig är hon allt min lilla råtta, framför allt med tanke på att hon har en virrig matte som knappt vet vad hon gör :P


Kommentarer
Postat av: Linda

Weioo va ni är duktiga och håller igång. Duktig Tindra och duktig Amanda!



Modja skickar massa pussar som tack för grattis<3

2008-08-14 @ 23:03:45
URL: http://elsabella.webb.se
Postat av: Lina

Bra jobbat tjejer;-)

2008-08-15 @ 13:04:41
URL: http://wibach.dinstudio.se
Postat av: Sofie

Haha va söt du är! <3 men erövra världen vet jag väl inte ;)

Ja jag har nog en lägenhet att lägga den i ;D



Härligt att ni håller i med lydnden! Tävlingen kommer gå jätte bra! :D

2008-08-15 @ 23:39:06
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0