Skendräktig lydnad

Var ute och körde lite lydnad med Tindra, vi tränade på läggande. Jag kan väl inte säga att jag är så jätte nöjd, framför allt inte med mig själv eftersom det nästan hela tiden kändes som jag inte hade någon aning om vad jag gjorde. Ena sekunden tänker jag att vi ska träna på att lägga sig snabbt först, andra sekunden så tränar vi på att lägga sig vid sidan när jag fortsätter att gå. Suck. Lägg också till en skendräktig hund som är seg och slö och knappt vill gå så är det inte precis någon lyckad kombination. Men med tanke på omständigheterna så gick det ganska så bra till slut. Tindra kunde lägga sig ner trots att jag fortsatte gå låååångsamt. Om jag går för snabbt så står hon istället så det gäller att pricka rätt annars blir allt fel. Men ett träningspass var det i alla fall och vi är lite närmare att vara klara för ettan.

Okej texten där uppe blev lika virrig som jag är men man kan inte få allt ;)

När Tindra var klar så lät jag Luffe komma ut på framsidan han med. Och bara på skoj så fick han sig lite träning med :) Vi tränade på sitt stanna kvar och inkallning, inget godis behövs då han är glad bara man säger hans namn. Han var så söt när han skulle stanna kvar och man såg hur han verkligen koncentrerade sig för att inte resa sig :P sen så blev han överlycklig när man ropade på honom och så kom han i världens fart :)

Nu hade jag tänkt att låta gamla Tosca få träna lite också innan jag fortsätter med tvätt och packning inför forshaga :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Va duktiga ni är som tränar och står i! Klart att ni kommer vara redo till tävling!!!

2008-08-25 @ 22:32:36
URL: http://elsabella.webb.se
Postat av: Lina

Vad duktiga ni är..:-)

Nu längtar jag till på söndag kan du tro!! Ser till och med fram emot tågresan...hmm undra varför??..;-) haha...

Pöss

2008-08-26 @ 21:18:01
URL: http://wibach.dinstudio.se
Postat av: Sofie knas

Haha lilla Luffe :D Får hoppas att lilla Tindra bestämmer sig för att sluta vara skendräktig snart då ;) Duktig du är som packar och städar! ;)

Ja..ska jag våga klippa lugg? ;D kommer säkerligen ändra mig efteråt,, men va fan!

Åh saknar dig med!! <3 Inte långt kvar nu :)

2008-08-27 @ 12:53:11
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0