Hjälp!

Ett dilemma har uppstått och jag behöver hjälp. Jag har precis som alla andra fått mina deklarationspapper och ska få tillbaka ca 9000 kr på skatten! Dock så har jag ett företag och för min inkomst där ska jag betala ca 1600 i skatt. Jag hade som krav för att vara med i företaget (med min pappa) att det inte skulle påverka min skatteåterbäring så därför ska jag få dom pengar som ska betalas in insatta på mitt konto. Nu har jag tre alternativ.

Alternativ 1: Jag tar pengarna för företagsskatten och handlar diverse nödvändigheter (t ex hundmat, Tindra och Hektor har synkat så båda två behöver ny mat precis nu. Tack liksom.) och får sedan 1600 mindre tillbaka i December.

Alternativ 2: Jag sätter in pengarna på mitt kapitalkonto och rör dom inte förens jag får min skatteåterbäring i December (hahahahahahahahahaha. Som om liksom.).

Alternativ 3: Jag sätter över pengarna till skatteverket och får mina 9000 tillbaka i en klumpsumma i December.

HJÄLP MIG!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0