En eftermiddag på landet

Igår så var vi ut till Palms fasters gård för diverse aktiviteter. Palm tänkte jaga och jag tänkte spåra. Men först så fick Hektor morsa på korna som hon har, väldigt intressant tyckte han.



Skit kaxig var han och inte ett dugg rädd trots att korna är liiite större än honom.
Sen så fick Hektor gå sitt livs första viltspår, något han skötte mycket bra tycker jag dock så var klöven inte sådär super intressant.



Sen så fick Tindra gå sitt spår också och hon skötte sig super. Jag testade att låta henne gå ca 10 meter framför mig istället för att jag ska hålla mig ganska så tätt bakom som jag brukar och det gick galant. Hon tappade bort sig lite vid ett tillfälle och kom fram till en koblaja istället men hon vände direkt och hittade spåret igen och slutförde det. Min duktiga tjej. Hon ville dock inte sitta och posa snyggt med klöven eftersom hon kände sig iaktagen (korna) och var tvungen att hålla lite koll.



Sen så fick vi frågan om vi ville vakta gården torsdag-lördag om två veckor då Palms faster ska iväg och det sa vi självklart ja till! Palm blev överlycklig eftersom det betyder att han kan jaga minst 2 gånger om dagen och jag blev överlycklig eftersom jag kan spåra hur mycket jag vill och när jag inte gör det kela med deras häst eller katter. Så det ser vi fram emot!

Nu har jag ätit, gått promenad, betalat räkningar och bloggat så nu antar jag att jag inte har mycket annat val än att sätta igång med plugget igen. Tenta imorgon, jippie!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här med kor gillar vi starkt.!

2010-10-30 @ 10:23:54
URL: http://annika.westman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0