Arbetsförmedlingen

Var som sagt in till arbetsförmedlingen i måndags för att prata lite om min situation och som tur var så hade jag en jätte bra handläggare som lyssnade och höll med mig om det jag sa. Så nu är planen som så att från och med den 17 januari så kommer jag börja gå hemma med föräldrapenning och fram tills dess så ska jag göra upp en plan på hur jag ska få jobb efter föräldraledigheten och fila på mitt cv och lite så. Alltså behöver jag inte hålla på att söka jobb nåt mer och jag behöver inte heller hitta någon praktik utan jag kommer vara hemma och planera vilket känns super skönt! Eftersom jag redan nu börjar få ont i kroppen och eftersom jag mått så dåligt av pressen från arbetsförmedlingen så kom jag och Rickard fram till att det bästa var att jag skulle börja gå hemma i januari även om det kommer "slösa" föräldradagar. Vi planerar dock att spara in dom dagarna efter Plutten så vi kommer att klara oss bra ändå :-)
När jag gick ifrån arbetsförmedlingen i måndags så kändes det som att jag kunde andas igen för första gången på typ evigheter. Det är sååå skönt att allt fixat sig så bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0