Det här med jobb...

I måndags så var jag på arbetsintervju. Det var en butik som sökte extrapersonal under december så det kändes ju faktiskt som något som jag kanske skulle kunna få. Jag menar dom ville ju bara ha hjälp under december så vad gör det då att jag ska ha barn i mars? Intervjun gick bra tycker jag, jag vet ju att jag är duktig på det jag gör så även om det kändes lite konstigt att sitta och "skryta" så visste jag att allt jag sa var sant. Dom skulle höra av sig tisdag eller onsdag. Jag hörde inget av dom på tisdagen och började väl då inse att det kanske inte blir nåt, jag menar ifall dom skulle vilja ha mig så skulle dom ju säga till så fort som möjligt. Igår fick jag ett mail: tyvärr har vi valt att gå vidare med andra sökande. Jaha. Även om jag var helt inställd på det så blev jag besviken, det kryllar inte direkt av jobb som jag skulle kunna tänkas få i mitt tillstånd. Dock så är jag inte ledsen över att jag inte fick det, besviken men inte ledsen. Jag tror att anledning till att jag inte fick jobbet är för att jag är gravid, och jag är överlycklig över att vara gravid. Jag får säga som min mormor säger till mig: jag har hela livet på mig att jobba.
Det är inte så lätt att vara arbetslös och gravid. För att få behålla min sgi till föräldrapenningen så måste jag vara inskriven på arbetsförmedlingen och när man är inskriven på arbetsförmedlingen så måste man söka jobb aktivt. Jag har 100 dagar kvar till BF och jag ska försöka hitta ett jobb, det är inte så lätt. Och det blir ju inte direkt lättare ju längre tid som går. Snart ska jag vara med i jobbgarantin för unga och där kan jag om jag har tur få läsa en utbildning, det känns tusen gånger mer värt än att söka jobb. Jag håller tummarna för det nu!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jaaa, va kul!! Trodde inte ni skulle komma faktiskt! Jag är där både lör-sön, bor hos Lindås, så då ses vi! :D

Va söt du är,tack! Så duktig är jag inte, men det är roligt att fixa, och man lär väl sig mer hela tiden.

Ja nu hoppas jag att du håller igång med bloggandet! :D

2011-12-08 @ 12:57:31
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0