Fullspäckad helg

Ojoj vad det har hänt saker i helgen, bara roliga som tur är! På fredag förmiddag så anlände Johanna och Udda som bodde hos oss i helgen. Vi käkade lite lunch och prata massa strunt såklart :-) Sen så bakade vi även lussebullar som blev jätte goda! På kvällen så kom Rickard hem och det blev pizza till middag (jag var trött efter lussebaket och orkade inte göra middag...) och senare så kom även mor min och så kollade vi på idolfinalen ihop. Mycket trevligt. Dock så kollade vi bara första delen sen var vi trötta och gick och la oss.
På lördagen så bar det först av till hundmässan där vi fick träffa Sofie och Linda en snabbis, jätte kul att ses igen även om vi knappt hann säga hej innan vi var tvungna att skynda hem. Klockan tre så var det nämligen fyraårskalas för ett av mina kusinbarn. Rickard var med ett tag sen så drog han iväg på kick off. Jag och Johanna var kvar längst :-P När jag kommit hem igen så var jag dötrött i både rygg, fötter och huvud men jag fick ändå kämpa på och städa hemma eftersom vi skulle ha lite adventsfika dagen efter. Rickard kom hem ganska så tidigt och då gick jag och la mig så fick han städa lite till istället :-)
På söndagen så var det upp tidigt som gällde och fixa inför adventsfikat. Städa och laga iordning det sista (eller sätta upp nyckelskåp, något som Rickard tydligen tyckte var super viktigt...). Gästerna kom och vi åt gröt och fika och hade det trevligt. Det blev en paus mitt i fikat för att titta på det finaste luciatåget någonsin som bestod av småkusiner och kusinbarn som lussade för min mormor. Efter luciatåget som kom folk tillbaka och fikade lite till och nu kom även Johanna som varit på mässan under dagen. Väldigt trevligt hade vi det även om jag hade så fruktansvärt ont i fötterna att jag funderade på att kapa av dom.
För att sammanfatta det hela så var det en toppenhelg men jag har verkligen fått känna på mina begränsningar. På hundmässan så kunde jag inte stå till för länge på dom hårda golven för då fick jag ont i ryggen och när vi åkte hem efter knappt två timmars besök så kändes det i kroppen som om jag varit där hela dagen. Man kan ju undra hur detta ska sluta eftersom jag knappast kommer bli mindre framöver..? Men, men det är såklart värt det <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du verkar ha haft en mycket mysig helg :)

jättekul att se er med! Jag förstår att du inte orkade gå runt där så länge, men kul att bara hälsa och höra hur ni mår och allt! :)

Ja, jag börjar tappa lite hoppet på hundvärlden och mänskligheten överhuvudtaget! Men det verkar ju aldrig försvinna, trots att man blir äldre och klokare, vissa kommer vara som små barnrumpor livet ut verkar de, tråkigt! :( så det är väl bara att lära sig rensa bort dom

2011-12-12 @ 16:01:27
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0