Dag 2 - Min familj

Min närmaste familj består av 6 personer + respektive.

Mamma och Pappa träffades för 1000 år sen och gifte sig 1989 med mig i magen. Dom är fortfarande gifta och bor i ett radhus i Tullinge. Mamma är socionom och jobbar som biståndshandläggare. Hon tycker mycket om djur och det är helt klart från henne som jag fått mitt hundintresse. När jag var liten så hade vi en lek som gick ut på att så fort som vi fick syn på en hund så frågade hon vilken ras det var och på så sätt lärde jag mig väldigt många hundraser. När mamma var liten så fick hon aldrig någon hund, först så hade mormor dagbarn med allergi och sedan så fick hon ett barnbarn som var allergisk. Så fort som mamma flyttade hemifrån så skaffade mamma sig såklart en hund. Det är förmodligen på grund av min mors traumatiska barndom som jag varit så bortkämd med hundar och det är jag tacksam för.
Pappa är polis och jobbar inne i stan. Han påstår att han absolut inte har något som helst intresse av hundar men så är det såklart inte egentligen. Det är pappa som till mesta del är ute och går med hundarna och taxen Luffe är pappas lilla gullegris.

Ellinor är min storasyster som är född 1988. Hon bor tillsammans med sin fästman Ola några hundra meter ifrån mamma och pappa. Ellinor blir färdig socionom till sommaren och Ola ska börja plugga till läkare. Ellinor odlar grönsaker på sin balkong och är sjukt duktig på att baka.

Teodor är min ena lillebror som är född 1992. Teo bor hemma hos mamma och pappa, går sista året på gymnasiet (ingen aning om vilken linje) och kör stand up på fritiden.

Agaton heter min minsta lillebror som är född 1994. Agge bor också hemma hos mamma och pappa och går första året på gymnasiet (vvs tror jag). Han tycker om att sitta framför datorn och umgås med sin flickvän Embla.

Tosca och Luffe
är hundarna som bor i tullinge. Båda två är födda 2001 och är black and tan. Dock så är Tosca en Lancashire Heeler och Luffe är en Tax. Tosca och Luffe gillar att äta och sova och gillar inte att vara ute i regn eller kyla.

Palmis är min sambo som gillar att jaga och pussas med mig. Förutom att plugga så jobbar han också i en frilufsbutik.

Tindra och Hektor är dom två hundar som bor med oss och dom presenterade jag igår :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0