Dag 3 - min barndom

Jag är uppvuxen i Tullinge men på tre olika ställen. Först så bodde vi i villa på Alpvägen. Där hade vi hönor och även en grävling i hönsgården (inte att rekomendera). Pappa hade ett jordgubbsland där jag brukade äta dom gröna jordgubbarna för att hinna före mina syskon (inte heller att rekomendera). Jag har många fina minnen från när vi bodde i villan men ett av dom starkaste är inte så fint, jag hade plastdalmartiner som jag älskade över allt annat och en utav dom var extra speciell. Min syster fick av någon anledning för sig att vara elak mot mig (jag hade säkert inte gjort någon mot henne jag som var så snäll) så hon tog alla mina dalmartiner och sprang och kastade dom åt olika håll. Dom flesta hamnade på gräsmattan eller något annat ställe där jag bara kunde plocka upp dom men en kastade hon ut i det höga höga gräset och den hittade jag aldrig igen. Självklart så var det min favorit som försvann. Jag är så glad att det här är ett av mina hemskaste minnen ifrån Alpvägen och hela min barndom eftersom det tyder på att jag hade en väldigt lycklig barndom där mitt största problem var att min storasyster var lite elak ibland. Jag själv var aldrig elak. Nej nej. Jag skrev aldrig min systers namn på kylskåpet så hon fick skäll. Skulle aldrig falla mig in.

När jag var typ 7 år tror jag så flyttade vi ifrån Alvägen (eftersom det låg för avskilt och vi inte kunde leka ordentligt med kompisar och så) och till en lägenhet på Tullingeberg. Mitt starkaste minne ifrån lägenheten var när jag var 11 år och tjatade om att jag ville ha en kanin eftersom mina två bästa vänner skulle få varsin. Pappa hatar smådjur och sa blankt nej men mamma tyckte att det var lite orättvist att jag inte skulle få någon när mina kompisar skulle det. Då sa pappa "nej i sånna fall så skaffar vi en hund istället!" och jag var snabb att svara "okej!" och vips så gick min högsta önskan i uppfyllelse. Den sommaren så flyttade en pytteliten Tosca in hos oss.

Jag minns inte vilket år som vi flyttade till radhuset men jag tror att det var 2002 eller 2003. Jag hjälpte pappa att packa och städa ur lägenheten och som belöning så renoverade han mitt rum först. Det blev rosa. Något som jag ångrade när jag blev äldre och tuffare. Sommaren 2004 så tänkte vi ta valpar på Tosca men under veterinärundersökningen så framkom det att hon hade patella luxation så det blev inga valpar. Jag blev jätte ledsen och bönade min mamma om att vi skulle köpa en valp istället eftersom jag ställt in mig på en valp nu. Och min snälla mamma gav med sig och det var så som Tindra flyttade in hos oss. Sommaren 2006 så var alla i familjen utom jag på Rörö och där fick dom höra talas om en tax som behövde ett nytt hem. Dom skulle bara åka och kolla på honom lovade dom mig, och det är historien om hur Luffe flyttade in hos oss.

Hösten 2006 så flyttade jag hemifrån och började gymnasiet så där kan man väl säga att barndomen tog slut. Det är ett väldigt bredd ämne det här och det är omöjligt att få med allt men kort och gott så kan man säga att jag haft en väldigt bra barndom enligt mig själv.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0