Hej då 2011!

"Under 2011 så är det mycket roligt som vi både vet kommer hända och sånt som vi hoppas på."
Så skrev jag i bloggen den 3 januari förra året när jag skrev ner mina mål och planer inför året. Det där som vi hoppades på hände, och ligger och jäser för fullt i min mage. Jag var väldigt spänd inför framtiden förra nyåret eftersom vi tog examen i maj så visste vi inte vad vi skulle hitta på och vad som skulle hända efter det. Jag hoppades att vi skulle flytta och hoppades ännu mer att vi skulle flytta till tullinge, och tänk så blev det!
Jag tänkte kolla igenom månad för månad 2011 för att se lite mer vad vi hade för oss...

Januari
Det hände inte super mycket under januari månad men lite hann vi med. Nya kurser började och däribland examensarbetet. Både jag och Rickard jobbade ganska så mycket och det var jag väldigt nöjd med eftersom jag trivdes så bra på mitt jobb. Vi fick tråkiga nyheter när den tik som vi från början ville ha valp utav fick missfall och vi började leta andra kullar. Vi hittade till sist våran Gimli nere i skåne på Hallengårds kennel. Det var lite protester ifrån några av Rickards kompisar som upplyste oss om att det tydligen inte alls gick att jaga med en border, såhär ett år senare så kan man väl bara säga att dom inte hade någon aning om vad dom pratade om :-)

Februari
I februari så fortsatte vi att jobba ganska så mycket samtidigt som vi kämpade på med skolan. Vi myste på alla hjärtans dag och åt god mat och sen den 19 februari så åkte vi till sätra brunn där vi firade 2 år med spa och god mat. En annan sak som hände i februari som inte direkt var så officiell var att jag och Rickard bestämde oss för att börja försöka få barn <3

Mars
Den 4 mars så åkte vi massa mil ner till skåne och sov på vandrarhem och den 5 mars så hämtade vi äntligen hem våran Gimli! Han charmade oss direkt men Tindra och Hektor var inte överförtjusta i början men dom gav med sig till slut. Vi jobbade och pluggade lite i mars också och i slutet så fyllde jag 21 år och hade lite födelsedagsmiddag för släkten. Trevligt!

April
I april så var det väldigt mycket plugg och ganska så mycket jobb. Inte mycket tid över till annat!

Maj
I maj så började Gimli på valpkurs och vi var även iväg och ställde ut honom på årets border där han blev bim valp! Hektor hade inte det lika roligt, den 17 maj så kasterades han. Annars så var det slutspörten på pluggen och jobb där emellan. Den 27 maj hade vi avslutning på lärcentra och det kändes lite konstigt att träffa alla för sista gången, två år gick verkligen snabbt. Den 28-29 så var jag och Tindra iväg på något helt underbart, en helgkurs för Jenny Damm på Finnbogården! Ojoj vad mycket vi lärde oss och vilken fruktansvärt duktig människa hon är!

Juni
I juni så tog min syster examen och min ena lillebror studenten så det var party. Teo tog studenten den 9 juni och det var sist som jag jag drack alkohol... Sommaren drog igång ordentligt med jobb sen och jag trivdes väldigt bra med att jobba mycket även om det såklart var lite jobbigt också. Jag fick utvecklas massor och lära mig mycket så jag var mer peppad än någonsin på jobb!
Juli
Den 7 juli så låg jag vaken i sängen innan jag skulle gå upp och kände efter i kroppen och funderade. Jag var helt säker på att jag inte var gravid eftersom jag inte kände någonting, men mamma och pappa skulle komma på kvällen och vi skulle äta middag och dricka vin så det kanske var bäst att testa för att vara säker? Men jag ville inte testa eftersom jag visste att jag skulle bli ledsen när testet var negativt. Till slut så bestämde jag mig ändå för att testa så jag kunde ta ett glas vin med gott samvete på kvällen. Jag gjorde testet och la det på badkarskanten och sen så tvättade jag bara händerna innan jag sneglade lite snabbt på det. Två starka streck. Jag visste vad det betydde men jag slet upp bruksanvisningen ändå. Sen ropade jag med darrig röst på Rickard som kom och tittade. Han trodde inte alls på det. Han sa åt mig att göra ett test till senare under dagen för det kan ju faktiskt hända att det inte stämmer. Sen så la vi oss bredvid varandra på sängen och bara stirrade i taket. Jag gjorde ett test till under dagen som också det var positivt, även om vi försökt och hoppas att det skulle hända så blev vi helt ställda när det verkligen hände. Jag var gravid!
Mamma och pappa åkte till estland och vi var hundvakt så vi hade fem hundar ett tag, lite för många om man frågar mig. När mamma och pappa kom hem så hade dom hyrt en stuga i köping där dom var under ca 2 veckor under juli. Jag och Rickard var såklart också ute vid stugan varje ledig stund, den låg så fint så det nästan var löjligt!
Augusti
Första helgen i augusti så var det återträff med alla underbara forshagatjejer i boxholm, det som vi funderade mycket på var såklart hur vi skulle göra med graviditeten. Eftersom det fortfarande var relativt tidigt så ville vi egentligen inte berätta något men samtidigt så förstod vi att det skulle vara väldigt svårt att hålla hemligt. Vi bestämde oss till slut för att berätta och tur var väl det för det hade nog varit omöjligt att dölja det :-) Det var hur som helst en väldigt trevlig och lyckad helg och helt underbart att få träffa hela gänget <3
Fler roliga saker hände i augusti, Rickard fick jobb i stockholm och vi köpte en lägenhet!
September
I september så hände mycket. Vi slutade våra gamla jobb, vi flyttade, Rickard började sitt nya jobb och jag blev arbetslös. Både roliga och tråkiga saker men även om jag var ledsen över att sluta på mitt gamla jobb där jag trivdes så bra och över att nu vara arbetslös så var jag överlycklig för över att äntligen vara hemma i tullinge igen.
Oktober
Den 13 oktober så var vi på det häftigaste någonsin, ultraljudet! Vi fick se en helt perfekt liten människa ligga och sprattla i min mage. Dessutom så fick vi veta att det, precis som vi trodde, förmodligen är en liten kille därinne. Helt magiskt <3
Annars så jobbade Rickard på, på nya jobbet och trivdes bra och dom trivs även med honom. Jag sökte jobb mest hela tiden men det blev inget napp. Jag började inse att det kanske inte skulle gå men det gick inte att vara deppig länge när man kände små sparkar ifrån magen :-)
November
I november så fick Rickard känna Plutten sparka för första gången! Annars så rullade vardagen på utan större förändringar. Hektor och jag började gå kurs på måndagar och han skötte sig så bra så. Vi var på bio och såg breaking dawn och jag var väldigt tacksam för att Rickard inte är vampyr. Jag började peppa ordentligt inför julen men av någon anledning så var den mesta peppen borta när det var dags att julpynta så det blev bara lite halvdant. Magen växte och det började bli lite jobbigare att göra saker hemma.
December
I december så var det mycket förberedelser inför jul men vi hann också med en sväng till hundmässan där vi träffade lite folk, mycket trevligt var det även om jag inte orkade vara där mer än två timmar. Julafton spenderade vi i västerås där vi fick god mat och fina paket, det mesta var till Plutten :-) På juldagen så åkte Rickard ut och jaga och jag låg hemma och åt godis och kollade på film, helt okej det med. På annandagen så var det julfirande med min familj och där var tanken att vi skulle äta kalkon men stormen Dagmar hade andra planer och såg till att vi fick strömavbrott i 14 timmar så det blev pizza istället. Fina paket fick vi också och även här fick Plutten en hel del :-) Nyår spenderades hos mor och far tillsammans med min gravida syster och hennes sambo och min gravida bästis och hennes sambo, inte mycket party alltså men väldigt trevligt!
Jaha det var 2011 det. Kanske inte är så svårt att räkna ut det största som hände oss (Plutten såklart) men utöver det så har det hänt väldigt mycket annat också. Examen, flytt osv. Det var ett bra år helt klart! Men nu är vi såklart väldigt spända på 2012, året då det absolut största någonsin kommer ske <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0