Fördelar med att vara gravid för evigt

Först och främst, JAG HAR BLIVIT MOSTER!!!! I natt föddes världens finaste Idun! Förhoppningsvis så får jag hälsa på senare idag men jag har sett bilder så jag vet redan att hon är sötast i världen :-)

Sen så har jag mer eller mindre accepterat att jag kommer vara gravid för evigt, men jag bryter inte ihop för det! Det finns nämligen massor med fördelar:
  • Man får beröm för sin fina mage - att ha stor mage är bara fint och alla talar hela tiden om för en hur fin man är. Efter förlossningen däremot så ska man genast vara tillbaka till ursprungskroppen och ingen tycker att den stora magen är fin längre...

  • Man vet vart man har bebisen - alla läskiga mardrömmar om att man glömmer sin nyföding på diverse konstiga ställen kan knappast slå in om man behåller bebisen i magen. Dessutom så är det enkelt att ta hand om en bebis i magen, det är bara att låta bli alkohol och droger och sånt och äta. Typ.

  • Alla passar upp på en - nu vet jag inte hur det är när man är nyförlöst men som gravid så blir man upppassad med det mesta. Kebabrulle till middag när man vill, "nej sitt du och vila jag fixar", slippa bära tungt, slippa bära alls, ingen bryr sig om man sover middag i tid och otid, osv.

  • Man står i centrum - så fort man träffar någon så vill den prata och veta allt. Gärna ta på magen också men det kan vi bortse från. När bebisen är född så finns man inte längre, all fokus är på skrik- och bajsmaskinen.
Okej jag erkänner det var väl inte super många fördelar. Men dom finns i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0